Monday 15 September 2014

ALL ABOUT ME .....

Assalamualaikum..hai semua..salam perkenalan bagi teman teman baru..dan salam ukhwah salam cinta kasih sayang bagi yang dah pun mengenali saya..

Dilahirkan tanggal 21 Feb 1975..tahun depan masuk 4 series.....saya asal dari negeri Pulau Pinang tapi tempat lahir Parit Buntar.6 orang adik beradik..saya yang ke lima.Saya ada dua orang ibu..ibu kandung saya dah meninggal dan kini ibu tiri saya menggantikan tempat ibu kandung..syukur ada orang yang masih sudi mencurahkan kasih sayang buat abah dan kami adik beradik..

Saya dah dijodohkan dengan pilihan hati..Noor Azally Mohamad..orang Melaka..jumpa masa dok rajin bersilat kat UTM dulu..hehe..sekarang ni saya dah 80% dah tuned dengan adat ,budaya orang Melaka..almaklumlah dah duduk sini 18 tahun sudah...tempat lahir sendiri pun selalu sesat..kat Melaka kira ok la..
Chinta hati...

Anak? Hampir sedozen tapi kurang satu..hehe 5 ajer..Yang sulung dah 16 tahun, ke dua 13 tahun, ke tiga 11 tahun, ke empat 6 tahun dan yang bongsu 2 tahun setengah..Orang seusia saya ada anak kecik2 lagi..tapi anak saya dah 16 tahun..kalau jalan sama macam kakak kut..jangan mara..^^.. I kawin umur 21 tahun..bukan ai gatal ye..tapi dua2 gatai..ish ish..idok le gitu..dah jodoh namanya...syukur alhamdulillah..

Macam macam ragam..

Kerja sebagai cikgu..baru mengajar di 2 buah sekolah menengah kat Masjid Tanah Melaka..mengajar baru 18 tahun..sekarang ni anak murid saya dah ramai yang dah beranak pinak..ada yang dah mengajar sama-sama jadi cikgu..Mengajar subjek Fizik..dengan matematik..kat sekolah..mana-mana pergi mesti dapat  jadi guru disiplin..tak sangka badan kecik macam ni diorang sanggup suruh jadi guru disiplin..hahaha..tapi kalau diaorang nampak cikgu kecik ni, sapa duk lepak kat luar kelas mesti cabut lari masuk dalam..kalau nak cerita pasal kisah guru disiplin  ni memang banyak..buat kat entry barulah nanti..baru minggu lepas dapat surat layang dari student..dia ponteng sekolah sampai 4 hari..pastu hantar surat minta maaf,jangan pindahkan dia sekolah..dia sayang cikgu..ish..ish..ish..dah pun kena tangkap pasal menyorok kat masjid..eh tercerita pulak..
SPM 2013

Kerja part time..dah hampir dua tahun dah join Shaklee..Sekarang baru Sr Supervisor..Suka pulak join bisness ni..Macam best jer..masa senggang saya sekarang ni semuanya penuh terisi..nak tengok tv pun dah tak sempat..So buat masa sekarang ni..shaklee memang banyak beri pengalaman yang berbeza dari alam pendidikan..Dalam bidang pendidikan ,saya rasa satu kepuasan bila apa yang kita ajar anak murid kita faham..dalam shaklee..satu kepuasan tak terhingga apabila pelanggan bagitau yang dia semakin siha selepas makan vitamin shaklee...So saya happy dengan kerjaya saya sekarang..saya happy berkongsi ilmu dengan anak anak didik saya dan saya happy berkongsi kelebihan shaklee pada semua orang dan yang paling penting segala yang saya lakukan di dunia akan ini diterima oleh Allah dan semoga diberi ganjaran pahala..

So tu lah serba sedikit tentang diri saya..nak tau lebih ..jom la ...join jadi ahli group kami..awesome...

cauuuu..bye.............^  ^

2 comments: