Wednesday 7 May 2014

NAK CANTIK? CANTIK SEMULAJADI ..?

Malam ni terasa pulak nak cerita pasal set cantik.Dah namanya perempuan ,mestilah nak cantik.Dua tiga hari yang lepas masa dok kemas-kemas bilik tetamu,terjumpalah pulak dengan baju-bju lama.Yang bestnya baju masa nikah dulu.18 tahun yang dulu...bila dah nampak saja gatai tangan nak try.....alamakkkkkkkk...
hehe..boleh lagi pakai la...tapi...baju-baju tu dah lama.,boleh katakan dah out of date la..nampaknya baju-baju tu simpan la untuk anak dara ai yang dua orang tu.Zaman diorang nanti agaknya fesyen tu keluar balik kut..hehe..

terkenang zaman anak dara dulu-dulu..berat badan memang la ..35 kg ja kutt..time tu memang keding sangat..sekarang ni dah naik la..dah cecah angka awal 40..hehe..tapi baju-baju dulu masih muat lagi..anak 5 kan..nak wat camna..bila dah mengandung,ada ja la perut menggelebeh.


Nak cerita pasal kulit saya dulu-dulu...memang tak ada masalah,jerawat pun jarang-jarang naik.Biasala.masa tu muda..kulit banyak lagi kolegen..so memang la tak pernah jaga pun.Yang tau pakai la pencuci muka apa yang jual kat kedai tu yang rm 4, 5 hinggit.Nak kata pakai sunblok ke,bedak kompak ke,krim malam ke,krim siang ke tak pernah kenal pun.Zaman dulu set-set kecantikan belum lagi meluas..lagipun saya memang tak minat semua tu..Dari sekolah,universiti sampailah kerja ,sama juga tak pernah jaga kulit.nak facial lagi jauh panggang dari api...Bersalin anak pertama,,23 tahun muda lagiii...tak jaga pun..masuk anak kedua pun sama..tak heran..masuk anak ketiga..masa mengandung naik jerawat kecil penuh kat muka..kalau buka tudung habih la..nampak segala parut ...so masa dalam pantang tu baru la dok heboh cari produk kecantikan.Dapatla satu produk ni..pakai memang elok la..kulit cerah,kesan jerawat hilang.Lepas tu stop..akhirnya naik jeragat pulak..memang agak tebal dan dalam.meamang susah nak hilang..puas la pakai macam-macam produk lain..tapi apa nak buat,nasi dah jadi bubur..kulit semakin kering,jeragat makin bertambah..kesan lebam dibawah mata makinnjelas.Selepas bersalin anak ke empat,wajah saya memang macam orang tua..hehe..tua sebelum usia...banyak kali juga pergi buat treatment, buat facial tapi...hmmmm..sudah agak terlambat..nak nampak kesan yang elok pun akan jadi lambat la

Tu la..kesan dari tidak menjaga kulit dari awal..so nasihat saya kepada kawan -kawan,adik-adik,kakak-kakak...sila jaga  kulit anda dari muda lagi..carilah produk yang bersesuian dengan kulit anda..dan sebaik-baiknya carilah produk yang semulajadi dan dijamin bebas dari bahan kimia merbahaya

Tapi..haaaa..ada tapi plak tu...semenjak saya mengamalkan suplimen semulajadi sehingga sekarang,semua masalah kulit saya telah dapat diatasi..hehe..ada orang kata nampak sekarang lagi lawo dari dulu..(perasan jap)keke....bukan tu saja..keadaan kesihatan saya juga semakin baik..kalau dulu asyik asyik kena kencing kotor..kena batu karang..migrain...alhamdulillah dengan mengamalkann suplemen ini saya sangat berpuas hati dengan kulit dan yang paling penting saya mempunyai tenaga yang cukup nak handle 5 anak satu suami dan beratus-ratus anak murid kat sekolah...hehe...itulah kehidupan saya...nak tau apa yang amalkan?

klik disini..
SET KECANTIKAN SHAKLEE
Untuk mengetahui lebih lanjut anda boleh wassup/sms 0108798077

No comments:

Post a Comment