Sunday, 16 April 2017

CARA MERAWAT SAKIT LUTUT DENGAN CEPAT DAN SELAMAT


Sakit lutut ini dalam istilah perubatan adalah osteoartritis atau dikenali juga sebagai artritis degeneratif. 10 ke 20 peratus orang dewasa akan diserang sakit lutut. Serangan sakit lutut dan sendi sering menyerang golongan lelaki bermula pada usia 45 tahun manakala wanita kira-kira usia 55 tahun. Tetapi ada juga dikalangan wanita yang mengalami sakit lutut pada usia 40 an kerana factor factor lain.

SAKIT SENDI


Pelbagai kaedah rawatan sakit lutut dan sendi telah di cuba oleh mereka yang mengalaminya. Namu ramai yang tidak dapat mengatasi masalah tersebut kerana salah pilih cara rawatan yang selamat.


sendi tak sihat

Jika anda tidak  mahu menjadi seperti 3 golongan ini: 3GOLONGAN MENDERITA SAKIT LUTUT KERANA TERSALAH PILIH KAEDAH RAWATAN

Maka anda sepatutnya mengamalkan cara yang paling berkesan seperti berikut.

 LANGKAH MUDAH ELAK DAN UBATI MASALAH SAKIT SENDI DAN  LUTUT


MENURUNKAN PARAS TOKSIN A.G.E  DIDALAM BADAN ANDA
Apa itu A.G.E? Ia adalah singkatan daripada Advanced Glycation End Produk. Ia tidak merujuk kepada berapa umur kita. Ia adalah sejenis toksin yang muncul apabila sesuatu makanan dipanaskan , dipanggang, digoreng atau dipasteur. Penimbunan protein A.G.E di dalam badan menyebabkan kerosakan tahap sellular yang akan menggangu keutuhan sel dan panjang umur  sel. A.G.E juga akan merosakkan protein tertentu dalam badan yang akan menyebabkan berlakunya keradangan . Jika A.G.E terbentuk di lutut maka  ia akan menyebabkan kepada radang sendi.


Kajian pada 2009 mendapati, pengambilan makanan yang dimasak pada suhu rendah dalam diet mampu membantu mengurangkan paras A.G.E

APAKAH PRODUK YANG MEMBANTU MENURUNKAN PARAS AGE DI DALAM BADAN?
Sudah semestinya vivix. Vivixmerupakan suplimen anti penuaan terbaik di dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh shaklee, syarikat no 1 suplimen di Amerika Syarikat. Di dalam makmal , ramuan utama vivix iaitu Muscadine grape, purple  carrot , eldeberry dan polygium cuspidatum menunjukkan impak kepada 4 mekanisme penting penuaan tahap sellular iaitu


1. Menghalang daripada kerosakan DNA
Setiap hari sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang akan merosakkan DNA. Serangan ini akan merosakkan pengakalan data genetik dan ia menjadi satu "kesilapan" pada sel. Sel sel lain akan turut mengikut kesilapan tersebut menyebabkan fungsi sel terganggu. Oleh itu resviratrol di dalam vivix dapat memelihara sel daripada terus rosak


2. Memberi impak positif kepada pengawalan genetik
Dalam kajian LANDMARK STUDY menunjukkan bahawa ramua vivix iaitu resviratrol dan polifenol dapat mengaktifkan satu pengawalan gentik utama yang membantu melambatkan penuaan tahap sellular.
3. Menggalakkan pengeluaran tenaga kepada sel sel
Ramuan vivix dapat menjana tenaga dengan lebih baik kepada sel dan meningkatkan kecekapan fungsi  sel.
4. Ramuan vivix adalah 10 kali lebih kuat daripada resviratrol di dalam wain merah yang mampu untuk memelihara sel daripada kerosakan tahap sellular akibat daripada penimbunan protein AGE yang berlebihan. Purple carrot di dalam vivix bersifat antioksidan , anti radang , anti mikrobial dan anti carcinogen . Ia juga berkebolehan membantu penjagaan salur darah dan  platlet darah  . Penimbunan protein A.G.E di dalam badan menyebabkan kerosakan tahap sellular yang akan menggangu keutuhan sel dan panjang umur  sel. A.G.E juga akan merosakkan protein tertentu dalam badan yang akan menyebabkan berlakunya keradangan . Jika A.G.E terbentuk di lutut maka  ia akan menyebabkan  radang pada sendi.
Vivix sangat sangat diperlukan bagi mengurangkan penimbunan protein AGE didalam badan pesakit sendi dan lutut. Ia penting bagi anda yang mahukan kesembuhan dengan segera melalui produk yang SELAMAT, BERKESAN DAN SEMULAJADI  tanpa steroid.

KANDUNGAN VIVIX




TESTIMONI PENGGUNA VIVIX SEMBUH DARI SAKIT LUTUT
TESTIMONI VIVIX SEMBUH SAKIT LUTUT

Alhamdulillah ,lebih kurang 4 bulan akak sakit lutut. 2 minggu lepas akak mula ambil vivix . hari ni kat sekolah memang rasa perbezaannya . Sakit lutut dan kurang. Sejak dua hari lepas yang paling best dah boeh solat tanpa guna kerusi. Terima kasih dik kerana kenalkan dengan vivix


TESTIMONI VIVIX SEMBUH SAKIT LUTUT
Sekarang saya tak makan ubat hospital dah Dah 1 minggu tak makan ubat. Seminggu ambil vivix dah boleh solat macam biasa . Sebelum ni solat atas kerusi je. Dah boleh jalan jalan danbuat kerja rumah sendiri. Sebelum ni nak gerak pun susah.

TESTIMONI VIVIX SEMBUH SAKIT LUTUT


Mak saya memang ada masalah sendi kat lutut. Bendalir di lutut mak pernah kering masa dulu msa tahun 2013. Sampai satu tahap ligamen dekat bahagian lutut koyak. Mak terpaksa di tahan ward dan kena masukkan cecair kat lutut.  Doktor kata biasanya cecair tu tahan paling lama 2 tahun . Paling cepat 6 bulan bergantung pada keadaan. Dulu mak makan AJHT dan OMEGA guard je. Kadang kadang datang juga rasa sakit lutu tu. Mak tak boleh jalan jauh jauh. Tapi sekarang dah dekat 3 bulan mak konsisten vivix dan kolegen shaklee , lutut mak semakin baik dan dah boleh turun sujud tanpa perlu tahan guna tangan. Alhamdulillah .mak makin ok. Semoga lutut mak makin baik. Insyaallah senang  mak nak beribadat.

Kenapa Anda Perlu Membuat Pilihan Dengan Berhati-hati?


Terdapat kes dimana seorang wanita berusia 50an yang terjatuh dari kerusi mengalami patah tulang punggung. Apabila di buat x-ray , beliau telah mengalami masalah tulang reput (osteoporosis) . Apabila di buat penilitian, rupanya beliau mengamalkan ubat herba yang dipercayai bercampur dengan steroid untuk melegakan sakit lutut beliau selama ini. ( Facebook Dr Zubaidy)


Kebanyakan ubat sakit lutut yang dijual dipasaran sekarang mengadungi steroid. Pesakit akan merasa hilang kesakitan serta merta selepas sahaja pengambilan ubat tersebut. Ini menunjukkan bahawa ubat itu mengandungi steroid( ubat tahan sakit). Jika pengambilannya adalah bererusan , kesannya akan menyebabkan berat badan meningkat  mendadak, pipi menembam, tulang mereput dan ia sangat merbahaya kerana boleh menyebabkan masalah buah pinggang.

Anda perlu berhati-hati memlih ubat atau suplimen . Walupun ianya murah dan memberi kesan serta merta, tetapi boleh membawa mudarat kepada kesihatan kita akan datang.


Jika anda inginkan manfaat maksimum daripada vivix ini, boleh dapatkannya sekarang dari saya. 

Dapatakan vivix anda .


Anda inginkan harga lebih jimat?



TERUS HUBUNGI SAYA

0 comments:

Post a Comment