Monday, 15 February 2016

KESAN PENGAMBILAN PERANCANG KELUARGA

Assalamualaikum.

hari ni saya nak share cerita tentang penagalaman menggunakan perancang keluarga yang berbeza dan kesannya pada diri saya selepas menggunakannya..Panjang la juga...baca sampai habis tau..

Untuk pengetahuan pembaca, saya adalah seorang ibu kepada 5 orang cahayamata.Saya berusia 41 tahun.

Semenjak dari selepas melahirkan anak sulung, biasa la nurse mesti tanya , lepas ni nak merancang kehamilan macamna? So saya pun pilih untuk makan pil perancang.So saya mulakan dengan pil perancang kalau tak silap saya namanya NORIDAY..kata doktor pil ni yang paling tak kuat.Ada kala pil perancang boleh menyebabkan susu kering.Disebabkan tak nak susu kering saya pun teruskan pil perancang ni selama 2 tahun.
PIL PERANCANG


Selepas stop pil perancang saya dikurniakan rezeki anak kedua.Saya teruskan makan pil perancang selepas melahirkan anak yang ke tiga dan ke empat...jangan hairan  ye..saya ni subur walaupun kecik je orangnya..hihi...alhamdulillah rezeki.

Selepas sahaja melahirkan anak yang kelima, atas faktor usia dan bilangan anak yang agak "ramai" doktor mengesyorkan saya untuk ikat  rahim.Saya tidak ada masalah kesihatan yang lain.Tapi suami tak setuju.

So saya mengambil keputusan untuk memasang IUCD .Kenapa nak pasang IUCD bukan makan pil perancang? Mengikut kata doktor saya mempunyai sejarah keluarga yang mengidap kanser payudara,iaitu ibu saya, pil perancang yang diambil itu adalah pil hormon , maka tidak digalakkan untuk meneruskan dengan pil perancang lagi.Risiko untuk mengidap kanser  juga akan bertambah.Lagipun saya dah ambil dalam tempoh yang agak lama.

Risau juga hati ni .So saya ambil keputusan untuk pasang IUCD.Selepas 30 hari bersalin pergi la pasang kat  Klinik Kesihatan Masjid Tanah je.Awal-awal memang rasa pelik dan rasa sakit kat bahagian ari-ari.Selepas seminggu semunya ok.

Selama tiga tahun saya bertahan dengan IUCD ..memang kena buka pun selepas 3 tahun ..hihi..tahun lepas bulan Mac 2015, doktor keluarkan IUCD, tak sakit pun..tapi ..huhuhu..masa nak pasang semula IUCD tu tuhan aja yang tahu.Selepas 4 kali percubaan masih tak berjaya..Keluar la juga air mata semasa nak pasang semula.Akhirnya saya minta dari doktor tak nak pasang lagi.Sakit sangat..ngeri dah rasanya..ya ampunnn..cukup la sekali..

Kata doktor IUCD tu susah nak pasang sebab peranakan saya senget.Ganasnya saya ni kan..sampai boleh senget lagi..huhu..

Disebabkan IUCD dah tak boleh pasang, so doktor pun suggest lagi..ambil suntikan DEPO..(Mac 2015) ..suntik 3 bulan sekali...ok..setuju..walaupun dalam hati takut sebab suntikan ni pun hormon juga..doktor kata suntikan ni mungkin akan berikan kesan samada tak datang bulan atau datang bulan dengan darah yang banyak..adusss...tak pa lah teruskan jelah...tawakkal...

Dalam tempoh 3 bulan pertama suntikan tu, memang langsung tak datang bulan.Aduiiii...lainnya rasa..tapi boleh tahan lagi.Semasa suntikan kedua..nurse kat klinik tu ada cakap.Disebabkan usia saya dah mencecah 40 tahun dan ada sejarah keluarga yang mengidap kanser payudara..Nurse siap buatkan apointment untuk buat pemeriksaan payudara percuma untuk warga ala-ala tua macam saya ni..hihi...nanti saya cerita kisah buat memogram plak ye..

Ni kisah kesan suntikan DEPO ..
selepas suntikan kali kedua..saya rasa macam ada something wrong somehere..baju-baju semakin ketat..muka semakin menembam..badan memang rasa tak selesa..dan yang lagi teruk ialah...muka saya mula dinaiki jerawat batu..bukan sikit sikit tapi penuh kat pipi kiri kanan.Non stop..makan nasi macam biasa,tapi badan naik macam di pam pam...stresnya..adoiiiii..


pil perancang
Kesan hormon sangat kuat..belasah minum kolegen untuk 3 bulan pertama tu pun
 tak da effect kat kulit ni..



Baju baru buat , pakai dah ketat..bila sampai tempoh suntikan yang ke tiga..saya ambil keputusan untuk stop terus suntikan tu.Dah la langsung tak datang bulan ,muka yang elok dulu dah makin rosak, berat badan naik mendadak...mana boleh tahan..

So bulan Oktober 2015  dah mula berhenti ambil suntikan tu.Tapi berat badan sentiasa naik, muka still naik jerawat tanpa henti, kulit dah mula kusam..

Ada lagi yang lain terjadi..(disember 2015)

Satu hari..saya rasa ada benjolan kat leher..ingatkan benjol tu cam biasa je sebab  tak sakit, tapi selepas seminggu, saya mula sakit pada bahagian leher sebelah kiri sampai demam.Saya Google..jumpa ..KANSER KELENJAR...ya Allah..risau nya masa tu.Terus pergi check kat doktor..doktor pula kata saya ada risiko kanser... dan sakit tu maybe kesan stress dan juga hormon tak simbang....fullamak terus terkedu..terus ingat arwah mak..huhu..


Doktor bagi ubat tahan sakit, ubat kecutkan bengkak pada kelenjar, antiboktik..5 hari makan  ubat sakit berkurang, tapi bengkak  kelenjar tak susut pun.Lagi la risau.Buat check up semula doktor syorkan ambil ujian darah keseluruhan.Bayar RM 250 tau..Selepas 2 minggu ,hasil ujian darah tu , memang tak ada tanda-tanda ada masalah pada sel darah putih dan darah merah semua normal....lega...tapi  period masih tak datang walaupun 3 bulan stop suntikan tu.Kuat sangat hormon nak lawan.Dan doktor bagi saya ubat lagi...ubat untuk turunkan period..tapi saya tak makan pun..takut ...

Saya memang amalkan vivix, tapi ada dalam sebulan bulan oktober terputus bekalan sebab busy tak da kat rumah..makin la badan saya tak tentu hala...emosi pun terganggu juga tau..November saya mula konsisten ambil semula vivix.Tapi bukan lagi sesudu,tapi bersudu-sudu..sebotol tak sampai sebulan.Ada kawan suggest produk sapu kat ari-ari untuk stabilkan hormon tapi saya belum nak cuba sebab saya nak juga dengan vivix sebab saya yakin vivix dapat bantu ..

Dengan penuh kesabaran saya menghadapi saat badan saya semakin gemuk, jerawat saya semakin banyak, kulit makin teruk ... 
tetapi akhirnya ....
alhamdulillah berkat kesabaran amalkan vivix juga dengan dos lebih tinggi..hihi..4 bulan lepas tu ,jerawat saya dah tak naik lagi, berat badan maintain tak bertambah..dan yang bestnya..period saya dah kembali..( Februari 2015) saya masih sihat alhamdulilah, tak monopous .

Dan sehingga saat entry ni ditulis, saya teruskan minum vivix dan kolegen .Alhamdulillah, jerawat saya dah tak nak naik lagi, parut-parut jerawat semakin pudar, badan rasa lebih sihat.Saya rasa hormon saya dah kembali normal....

Disebabkan kesan negatif suntikan DEPO ni juga saya ambil inisitif untuk  semakin aktif bersenam.Suplimen vivix dan senaman..memang sangat membantu menstabilkan hormon saya semula.

Ini kisah saya.Kisah korang camna? Mungkin kesannya tidak sama untuk setiap orang.Sila rujuk doktor anda sebelum ambil sebarang pil.

KENAPA SAYA SANGAT SETIA DENGAN VIVIX?


vivix


Semenjak kali pertama mencuba sebotol vivix saya terus jatuh cinta dengan kesan vivix pada diri saya.Banyak masalah kesihatan saya dapat selesai dengan bantuan vivix dengan izin Allah.Saya ada kongsikan banyak pengalaman saya tentang vivix.Vivix ni ekslusif sangat...jom la baca entry saya pasal vivix ni.Dah baca jangan lupa cuba sebab kesihatan sangat berharga lebih dari wang ringgit.Melabur untuk kesihatan lebih baik dari banyak duit tapi tak sihat.
Jom klik sini.








vivix

Suhaila 0108798077










Saturday, 13 February 2016

CARA MENGELAKKAN KANSER DARIPADA MEREBAK

Setiap orang dari kita mempunyai sel kanser di dalam tubuh masing-masing. Sel ini tidak dapat dikesan dalam ujian biasa sehingga ianya membiak ke JUMLAH BEBERAPA RIBU JUTA!. Ianya hanya akan dikesan apabila telah membesar ke satu saiz yang mampu dikesan.


kanser

Hari ini kak su akan kongsikan tentang makanan yang dilarang seandianya anda adalah pesakit kanser. Pantang larang ini mungkin dapat membantu mengurangkan pengaktifan sel sel kanser anda.

MAKANAN YANG DILARANG PADA PESAKIT KANSER

1.Produk tenusu seperti keju, susu segar, mentega & lain-lain.
Susu membuat tubuh menghasilkan mukus/lendir terutamanya di trek usus perut. Sel kanser memakan mukus. Bertukarlah kepada susu soya tanpa gula.

2.Seafood : Seperti Gamat, Ketam, Sotong & Udang (makanan ini dapat menyuburkan sel kanser terutama GAMAT!! 

3.Minuman : Kopi, Teh, Minuman bercoklat Ini akan membuat sel kanser lebih cepat merebak

4.Makanan seperti DAGING MERAH WAJIB DI ELAKKAN!! terutama Daging Lembu, Kambing, Unta, Rusa & Khinzir.

5. Sayur dan Buah-buahan "BERGETAH & BERANGIN" seperti Nangka, Cempedak, Sukun & Kundur       Menyebabkan Kesakitan & Berdenyut. 

6.Jangan memakan sebarang jenis ikan yang mempunyai sisik yang banyak, seperti Ikan haruan, Ikan Merah, Ikan Gelama, dan sebarang jenis ikan yang bersisik.

Contoh Ikan yang tidak bersisik yang boleh di makan, seperti Ikan tongkol, Ikan Yu, Ikan Salomon, Ikan Kembung, Ikan Keli, Ikan Patin dan lain-lain (Ikan yang tidak mempunyai sisik dan berada di laut yang dalam di percayai mempunyai kandungan OMEGA 3 yang sangat tinggi, Omega merupakan makanan anti kanser)

7.Makanan segera dan sebarang produk dalam tin : Seperti Ikan Sardin, Buah Laici & jagung dalam tin, minuman bergas serta sebarang produk yang mengandungi bahan pengawit.

8.Makanan berjeruk, ikan masin, telor masin, budu, belacan tidak digalakkan untuk dimakan.

9 Makanan yang di panggang dan di bakar seperti SATE, IKAN BAKAR, DAGING BAKAR, IKAN PANGGANG & lain-lain harus di elakkan kerana makanan tersebut mengandungi kandungan karbon yang tinggi.
kanser


GOLONGAN BERISIKO TINGGI MENGIDAP KANSER

1. Orang yang mempunyai penyakit RESDUNG boleh berkembang menjadi kanser.

2. Orang yang berpenyakit KENCING MANIS mempunyai 3 KALI GANDA lebih tinggi berisiko kanser.

3. BUASIR boleh berkembang menjadi kanser jika tidak di kawal/rawat!!



BAGAIMANA MEMBANTU PESAKIT KANSER?

Perubahan diet dan mengambil pemakanan tambahan yang sesuai boleh mengekalkan kesihatan sistem imun.Berbagai produk kesihatan terdapat dipasaran tetapi yang manakah pilihan paling tepat.Daripada hasil kajian saintifik yang telah dijalankan, pakar telah menemui VIVIX sebagai salah satu altenatif untuk pesakit kanser.Terbukti juga dari TESTIMONI-TESTIMONI mereka yang telah berjaya.Kandungan utama dalam vivix ialah RESVIRATROL


cara ubati kanser payudara


Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu pencegahan penyakit kanser: 

Menurut laporan dari Annals of the New York Academy of Science 2011, kajian awal menunjukkan bahawa Resviratrol mempunyai kesan anti kanser . Pada tahun 2008 satu kajian juga telah dijalankan pada kultur sel dan didapati resviratrol dapat menyekat perkembangan kanser payudara di peringkat awal. Resviratrol juga membantu menghalang esterogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk sebatian yang menandakan permulaan pembentukan sel kanser.

Menurut laporan yang diterbitkan pada tahun 2007 oleh Biologi Kanser dan Terapi pula mendapati bahawa resviratrol muncul untuk menjejaskan semua peringkat karsinogenesis ( sel sel normal berubah menjadi sel-sel kanser). Satu lagi kajian dalam jurnal Karsinogenis yang diterbitkan pada tahun 2008 , menunjukkan bahawa resviratrol  boleh mencegah kanser prostat (mungkin disebabkan oleh kesannya terhadap hormon seks lelaki yang dipanggil androgen). 




VIVIX UNTUK KANSER





Usah biarkan penyekit anda berlarutan. Jika terlewat mungkin anda bakal kehilangan sebahagian daripada organ anda dan mungkin juga membawa kesan yang lebih parah jika dibiarkan berlarutan.

Anda boleh dapatkan vivix dengan segera. KLIK SINI

atau hubungi
hubungi saya 

kak su

010 8798077












Saya pengedar Shaklee Melaka
COD Masjid Tanah-Sungai Udang-Kuala Sungai baru

Pengalaman saya sebagai pengamal VIVIX  akan dikongsikan bersama .

MAKANAN PALING SELAMAT ELAK SAKIT KANSER

Kanser melemahkan sistem imunisasi seseorang. Pemakanan yang seimbang boleh menguatkan sistem pertahanan tubuh dan untuk melawan semula jangkitan penyakit. Diet yang sihat juga boleh mempercepatkan penyembuhan tisu-tisu yang rosak akibat kanser atau kemoterapi. Rawatan kemoterapi boleh membuatkan seseorang itu kurang selera makan. Kadangkala pesakit dijangkiti penyakit ulser didalam mulut dan lidah.

Dalam entry yang lepas saya telah kongsikan tentang makanan penggalak sel kanser.
MAKANAN ELAK KANSER
Kali ini saya ingin kongsikan  jenis jenis makanan yang selamat dan paling baik diamalkan oleh pesakit kanser mahupun yang masih sihat.

MAKANAN SELAMAT UNTUK ELAK KANSER

1.MAKANAN TINGGI SERAT 

Adalah digalakkan memakan banyak makanan berasaskan buah-buahan dan sayur-sayuran, makanan mengandungi kandungan serat tinggi, jus buah-buahan terutama sekali jus lobak merah.Sayur sayuran dan buah buahan dapat mengelakkan dari kanser kolon

pemakanan orang kanser


2. MADU

Gula adalah 'hayat kanser'. Dengan mengurangkan pengambilan gula, bererti kita mengurangkan hayat atau potensi sel kanser.
Gula terbaik adalah gula semulajadi seperti madu. Madu tergolong di dalam makanan bersifat alkali.

pemakanan orang kanser

3.TEH HIJAU

Teh hijau adalah alternatif terbaik melawan kanser. Amalan meminum air bersih ditapis adalah baik bagi menghindari racun atau bahan kimia di dalam air memasuki tubuh.
Teh hijau merupakan minuman herbal alami yang banyak sekali manfaatnya untuk tubuh. Salah satunya adalah dapat membantu menurunkan berat badan. Dalam teh hijau terdapat polifenol yang tidak hanya baik untuk melindungi tubuh dari radikal bebas, tapi juga dapat mempengaruhi penyerapan lemak tubuh.
pemakanan orang kanser

4.VIVIX

Diet sihat mempercepatkan penyembuhan tisu rosak akibat kanser atau kemoterapi. Rawatan kemoterapi boleh membuatkan seseorang kurang selera makan.
Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu pencegahan penyakit kanser: 

1.Menurut laporan dari Annals of the New York Academy of Sciences 2011,beberapa kajian awal menunjukkan bahawa resveratrol mungkin mempunyai kesan anti-kanser.  


2.Dalam satu kajian 2008 pada kultur sel, resveratrol membantu menyekat perkembangan kanser payudara di peringkat awal.


 3.Diterbitkan dalam Penyelidikan Pencegahan Kanser, kajian itu mendapati bahawa resveratrol membantu menghalang estrogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk sebatian yang menandakan permulaan pembentukan sel kanser.


3.Menurut laporan yang diterbitkan pada 2007oleh  Biologi Kanser & Terapi. Penulis laporan itu mendapati bahawa resveratrol muncul untuk menjejaskan semua peringkat karsinogenesis (di mana sel-sel normal berubah menjadi sel-sel kanser).


4.Diterbitkan dalam jurnal Karsinogenesis, satu lagi kajian tahun 2008 menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu mencegah kanser prostat (mungkin disebabkan oleh kesannya terhadap hormon seks lelaki yang dipanggil androgen). 

pemakanan orang kanser

VIVIX DARI ANGGUR MUSCADINE

pemakanan orang kanser

KHASIAT HEBAT DALAM SATU BOTOL VIVIX



Bagaimana sel kanser membiak? Hakikatnya semua orang mempunyai potensi untuk mengidap kanser.


 Bagaimana? Jika sel yang tua tidak mati dan seterusnya sel yang tidak mati itu akan berganda, ia akhirnya akan menjadi sel kanser. 


Nabi SAW bersabda "Seorang mukmin yang sihat itu lebih baik dan lebih dicintai oleh Allah daripada seorang mukmin yang lemah...." (Hadis Riwayat Muslim).
Kita sebagai seorang mukmin wajib menjaga kesihatan agar menjadi seorang yang sihat dengan mengamalkan pemakanan seimbang dan gaya hidup sihat.



Untuk mendapatkan vivix yang extra hebat ini 
call/wshap/010 8798077

Friday, 12 February 2016

9 MAKANAN PENGAKTIF SEL KANSER

Kanser adalah penyakit merbahaya yang sering menyerang tak kira usia.Jom baca entry saya tentang kanser ini.KLIK SINI.
Dalam mencegah penyakit kanser, ada tiga faktor yang kita perlu fokus iaitu 
1.Gaya hidup sihat, 
2.Diet seimbang dan 
3.Stres minimum.


MAKANAN KANSER

9 Makanan yang perlu dikurangkan atau dielakkan :

  1. Daging merah 

Sel kanser tumbuh dengan cepat pada persekitaran yang berasid, diet daging adalah bersifat asid yang sangat tinggi. Daging mengandungi antibiotik ternak yang menumbuhkan hormon dan parasit yang berbahaya, terutama kepada pesakit kanser. Diet yang lebih baik adalah dengan memakan ikan dan ayam kerana walaupun ia bersifat asidik tetapi tahap kandungan asid tidaklah setinggi daging merah iaitu daging lembu dan daging kambing.


     2. Gula 

Gula adalah “hayat kanser”. Dengan mengurangi pengambilan gula yang berlebihan, bererti kita sedang mengurangi hayat atau potensi sel kanser untuk membiak. Gula yang terbaik adalah gula semulajadi seperti madu. Madu tergolong didalam makanan yang bersifat alkali. 



3.Garam 

Garam yang selalu digunakan oleh kita dalam masakan mempunyai tambahan kimia untuk membuat warnanya putih dan tahan lama, garam yang lebih baik adalah garam laut.

4.Makanan laut yang berkerang 
Kebanyakan makanan laut yang berkerang seperti kerang, ketam, kepah dan sebagainya mengandungi banyak kimia dan toksik yang boleh menggalakkan pembiakan kanser.

5.Kopi, teh, coklat 
Ketiga-tiga diet diatas mempunyai kandungan kafein yang tinggi. Kafein mengandungi kandungan asid yang tinggi. Teh hijau adalah alternatif terbaik untuk melawan kanser. Selain itu, amalan meminum air bersih yang ditapis adalah baik untuk menghindari racun atau bahan-bahan kimia didalam air daripada memasuki tubuh.

6.Makanan yang bercuka tinggi 
Elakkan daripada memakan makanan yang dijeruk seperti jeruk buah-buahan.
7.Makanan yang berminyak
Elakkan memakan makanan yang berminyak tinggi seperti makanan yang bergoreng. Utamakan makanan yang berkukus, atau makanan yang disediakan menggunakan ketuhar, (“baking”).

8.Hindari alkohol 
Minuman yang mengandungi kandungan alkohol yang tinggi, menyumbang kepada tahap asid yang tinggi didalam tubuh. Kerana itulah didalam Islam, kita dilarang sama sekali untuk meminum minuman yang mengandungi alkohol dan memabukkan.

9.Makanan yang mengandungi kandungan lemak yang tinggi 

Imunisasi badan wajiblah dijaga biarpun kita merasa diri kita sihat dan bebas dari sebarang penyakit.Ada kalanya walaupun kita merasa sihat, tapi kita tidak tahu apakah yang berlaku dalam tubuh badan sendiri.Mungkin segala penyakit itu masih belum terbongkar .Adalah lebih baik mencegah daripada merawat.Dan adalah lebih baik kita mengetahui penyakit kita dari peringkat  awal berbanding penyakit itu dapat dikesan selepas ianya semakin kronik.
Kini revolusi penjagaan kesihatan khas untuk anda, yang sihat, yang tak tahu dia ada penyakit atau yang sudah diserang penyakit iaitu tonik kesihatan VIVIX.Ramuan vivix adalah dari tumbuhan dari alami dan dijamin selamat dan berkesan.


Testimoni pengguna vivix untuk kanser telah terbukti dari pengguna-pengguna sendiri dan anda tak perlu risau kerana VIVIX adalah minuman kesihatan yang DIJAMIN selamat ,halal  dan telah diuji oleh pakar-pakar .Nak tahu KLIK SINI


Pentingnya pemakanan untuk menguatkan sistem imunisasi badan

1.Menurut laporan dari Annals of the New York Academy of Sciences 2011,beberapa kajian awal menunjukkan bahawa resveratrol mungkin mempunyai kesan anti-kanser.  
2.Dalam satu kajian 2008 pada kultur sel, resveratrol membantu menyekat perkembangan kanser payudara di peringkat awal.
 3.Diterbitkan dalam Penyelidikan Pencegahan Kanser, kajian itu mendapati bahawa resveratrol membantu menghalang estrogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk sebatian yang menandakan permulaan pembentukan sel kanser.
3.Menurut laporan yang diterbitkan pada 2007oleh  Biologi Kanser & Terapi. Penulis laporan itu mendapati bahawa resveratrol muncul untuk menjejaskan semua peringkat karsinogenesis (di mana sel-sel normal berubah menjadi sel-sel kanser).
4.Diterbitkan dalam jurnal Karsinogenesis, satu lagi kajian tahun 2008 menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu mencegah kanser prostat (mungkin disebabkan oleh kesannya terhadap hormon seks lelaki yang dipanggil androgen). 



Nabi Muhammad SAW bersabda "perut adalah tempat bermula pelbagai penyakit" (Hadis Riwayat Muslim).
Nabi Muhammad SAW bersungguh-sungguh menyeru prinsip "mencegah lebih baik daripada mengubati".

Pentingnya pemakanan untuk menguatkan sistem imunisasi badan

Nabi SAW bersabda "Seorang mukmin yang sihat itu lebih baik dan lebih dicintai oleh Allah daripada seorang mukmin yang lemah...." (Hadis Riwayat Muslim).
Kita sebagai seorang mukmin wajib menjaga kesihatan agar menjadi seorang yang sihat dengan mengamalkan pemakanan seimbang dan gaya hidup sihat.


Semestinya anda teruja dengan kelebihan vivix kan...Dah terbukti keberkesanannya sampai tak muat nak tulis testimoni..Nak try jom hubungi saya segera untuk harga DISKAUN SEHINGGA 20%


makanan kanser


Suhaila
010 8798077
ID:949183


Thursday, 11 February 2016

PEROKOK 30 TAHUN BERHENTI MEROKOK DALAM MASA TAK SAMPAI SEBULAN

Dalam entry yang lepas saya ada kongsi kesan merokok pada bukan perokok atau dipanggil sebagai perokok pasif.Bukan sahaja orang yang merokok akan mengalami kesan negatif seperti kanser paru-paru, strok ,gangrene ,kanser mulur, kanser kelenjar tapi juga boleh menyebabkan keguguran bagi ibu yan mengandung serta masalah paru-paru, masalah asam, batuk dan sebagainya kepada kanak-kanak atau orang yang menyedut asap rokok dari si perokok.


berhenti merokok


Kali ini saya nak berkongsi kisah mereka yang telah berjaya berhenti merokok dengan bantuan vivix.


TESTIMONI BERHENTI MEROKOK 1

Huzair adalah biras saya.Semenjak kenal dia memang dia ni kuat sangat merokok.Sehari berkotak-kotak agaknya.Sebab tak pernah lekang dengan rokok.Banyak kali dah isteri dia aka adik  ipar saya nasihatkan tapi memang tak berjaya la..sampai la satu ketika .....jom baca kisah macamna dia berhenti merokok.
berhenti merokok


Assalamualaikum.Saya Huzair.Dulu saya seorang heavy smoker.Lebih 20 tahun saya merokok.Beberapa kali saya acuba untuk berhenti, tetapi cuma dapat bertahan paling lama pun sebulan sahaja.Kemudian kembali kepada tabiat buruk tersebut.Saya telah berjumpa dengan pakar diklinik berhenti merokok, tapi gagal untuk berhenti,sehinggalah saya mencuba produk kesihatan VIVIX shaklee.Pada asalnya isteri saya beri hanya untuk membaiki taraf kesihatan saya, tapi saya dapat kesan positif lain pula.Ketagihan nikotin dari rokok hilang.Dan saya rasa merokok tak sedap.Kini sudah hampir 2 tahun saya berhenti merokok dan 100% bebas dari tabiat merokok.Saya sangat gembira kerana saya dapat penuhi impian isteri saya berada di dunia baru dan lebih sihat .TQ shaklee and my wife




TESTIMONI BERHENTI MEROKOK 2


berhenti merokok


Suami saya dulu memang susah nak berhenti merokok.Setiap tahun ade azamnya nak berhenti merokok tapi hanya cakap jer.Last tahun lepas saya bagi dia vivix,suami minum jer.Dia tanya ni vitamin apa sedap jer.Sampai sehari 2 kali minum.Bila time nak merokok hanya separuh je hisap.Dia kata rokok apa ni pahit semacam jer.Last rokok ade separuh kotak dia buang jer.Dah takbeli dah .Alhamdulillah


TESTIMONI BERHENTI MEROKOK 3



berhenti merokok

Mestilah pernah minum.Efek yang saya rasakan badan makin cergas dan yang paling ketara sekali suami perokok tegar selama 30 tahun lebih dapat berhenti merokok setelah menconsume vivix

TESTIMONI BERHENTI MEROKOK 4



berhenti merokok

My husband sendiri, sebelum ni smokingg kuat,alhamdulillah lepas amalkan vitamin c dah kurang hisap rokok.Sehari amik 1- 2 abtang .Dan sekarang on vivix.2 3 hari sekali je nak hisap rokok, tu pun dia kata tak habis.IsnyaAllah tak lama lagi terus stop harapnya..sebab kalau dengan saya seminggu , semingu la dia tak hisap.



TESTIMONI BERHENTI MEROKOK 5


berhenti merokok


Kini suami saya bukan lagi seorang perokok.

Sabar berdoa ,berusaha.Berikan sokongan dan tidak putus asa beri semangat.Alhamdulillah kini suami saya bebas dari rokok tanpa menghadapi withdrawal symptom.Fizikal dia lebih sihat.Wajahnya semakin kacak..Memang tak dinafikan VIVIX bantu dia untuk lepas dari rantai rokok.Tiada keinginan pada rokok.Syukur



KENAPA MESTI BERHENTI MEROKOK DENGAN VIVIX....KLIK SINI UNTUK TAHU LANJUT


Ini cadangan untuk anda yang rasa vivix mahal.Ikutlah cara Rashid ni.Pasti berjaya...

berhenti merokok



    
Kawasan COD- Masjid Tanah-Sungai Udang-Kuala Sungai Baru-Alor Gajah

Call/Whatapps/Sms:+6010 879 8077
Facebook:https:suhaila abdul